اخبار خودرو

بسترن چيني يا همان خودرو سازي فاو در گروه خودروسازي بهمن مونتاژ مي شود

خودروهاي ساخت بسترن چين، در ايران با برند فاو معروف هستند و گروه خودروسازي بهمن، آن را مونتاژ كرده و وارد بازار مي نمايد. بعد از توليد مدل B50، حال با سدان كوچك‌تري به نام B30 رو به رو هستيم.

تا همين چند سال اخير، اتومبيل هاي چيني به دو گروه تقسيم مي‌شدند. گروه نخست، محصولاتي بودند كه رنج قيمتي آن ها بين ۷۰ تا ۱۰۰ ميليون تومان بود و گروه دوم،  اتومبيل هايي بودند كه  قيمت كمتري داشتند و براي خريد آن ها بايد بين  ۲۰ تا ۴۰ ميليون تومان هزينه مي شد. اما در حال حاضر اين دسته بندي كاملن تغيير يافته و در كلاس قيمتي بالاتري بيش از ۱۰۰ ميليون تومان قرار گرفته اند، آپشن هاي خوبي براي جلب رضايت مشتري و رفع نياز يك خانواده‌ي معمولي مهيا ساخته است. اين مساله، مي‌تواند زنگ خطري جدي براي صنايع خودروسازي كشور باشد، به اين خاطر كه اكر خريدار ايراني در شك و ترديد انتخاب ميان خودروهاي ايراني و چيني با قيمت كمتر از ۶۰ ميليون تومان، قرار گيرد به احتمال زياد انتخاب خريدار خودروي چيني خواهد بود.

بسترن

شركت خودروسازي فا (تلفظ درست واژه‌ي FAW) در سال ۱۹۵۳ با سرمايه‌گذاري دولتي تاسيس گرديد و در حال حاضر نيز، سهام اصلي و بزرگ  آن در اختيار دولت چين باقي مانده است. فاو از دو زيرمجموعه‌ي وسيع خودروسازي تشكيل شده است كه عبارتند از هونگ‌كي و بسترن. با عنايت به اينكه بيشتر فعاليت فاو، توليد و ساخت كاميون و صنايع سنگين حمل و نقل مي باشد، برند بسترن در سال ۲۰۰۶ بنا نهاده شد تا كارخانه‌اي مختص به توليد خودروهاي مدرن وجود داشته باشد. البته شايان ذكر است كه كمپاني هونگ‌كي، از سال‌هاي دهه‌ي ۵۰ ميلادي در حال فعاليت است و سواري‌هاي تشريفاتي كلاس لوكس، مي سازد.

توليدات بسترن، شامل دو كراس‌اور (X40 و X80) و چهار اتومبيل سواري صندوقدار (B30 ،B50، B70 و B90) است كه B30 كوچك‌ترين آنها به شمار مي آيد. با آن كه خط مونتاژ محصولات مزدا در چين، از طريق بسترن اداره مي‌شود، اتومبيل B30، هيچ نقطه اشتراكي با مدل‌هاي مزدا (خصوصا مزدا 3) ندارد. اما در مقابل، اين سدان كامپكت، پلت‌فرم و شاسي خود را از فولكس‌واگن جتا به عاريت گرفته است كه با كد (PQ4) شناخته مي‌شود و با كمي تفاوت، روي آئودي A3 نيز مشاهده مي‌شود. به كار گيري از يك پلت‌فرم موفق به جاي طراحي يك نمونه‌ي جديد، روندي هوشمندانه است كه هم اكنون از سوي بسياري از خودروسازان چيني صورت مي گيرد و در مدل آريو سايپا S300 (زوتيه Z300 ) با شاسي و بدنه‌ي تويوتا آليون هم، شاهد چنين ترفندي بوديم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۶:۲۰ توسط:matin موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :