اخبار خودرو

شش‌ خودرويي كه خريد كاركرده آن ها پيشنهاد مي شود

در وضعيتي كه بازار خودرو با رشد نجومي قيمت‌ها مواجه است و خريد صفركيلومترها به مساله اي محال براي بسياري از مشتريان اين بازار بدل گشته است،‌ معرفي تعدادي از خودروهاي كم‌استهلاك و بي‌دردسر دست‌دوم مي‌تواند كمك‌ حال خريداران باشد.
در چنين شرايطي احتمالا اين سوال براي شما پيش آمده كه آيا خودرو صفركيلومتر با كيفيت پايين و خدمات پس‌از فروش تقريبا خوب را به كيفيت خودروهاي كاركرده ترجيح بدهند يا خير؟ بگذاريد پاسخ اين سوال را بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته بدهيم. در ابتدا لازم است به‌سراغ دست‌دوم‌هايي برويم كه بر خلاف كيلومتر بالاي كاركردشان هنوز هم كيفيت خوبي دارند و با كمترين هزينه مي‌توانند نقش يك خودروي خانوادگي را  ايفا كنند. با آن‌كه اين دسته از خودروها كاركرده به شمار مي آيند ولي با كيفيت بالاي قطعات باعث مي‌شود به‌عنوان يك انتخاب مناسب براي خريداران خودرو مطرح شوند. اگر در پي خودروهاي كاركرده هستيد، پيش از ذپدر نظر گرفتن هر پارامتري سالم بودن شاسي، بدنه و موتور و البته  كيلومتر كاركرد پايين بايد جز اولويت‌هاي انتخابتان باشد. در ليست خودروهايي كه هنوز كمترين ميزان خرابي و ‌ مراجعه به تعميرگاه يا سهل بودن تامين قطعات را دارند، ‌هيونداي‌ آوانته، ‌هيونداي‌ورنا، ‌هيونداي آي 30، كيا اپتيما با موتور 2700سي‌سي، ‌تويوتا كمري و تويوتا كرولا به‌چشم مي‌خورند. آوانته كه روزي به‌عنوان يك سدان خانوادگي باكيفيت و كم‌دردسر درقالب محصول جديد هيونداي در ايران شناخته مي‌شد، همچنان به‌دليل كمترين ميزان مراجعه به تعميرگاه، خرابي كمتر سيستم تعليق و موتور وكيفيت سواري مناسب به يك گزينه مطلوب براي خريداران خودروهاي دست‌دوم مطرح است. در بين خودروهاي كاركرده بايد ابتدا به تامين قطعات و تعميرات آسان آن‌ها را توجه داشت، زيرا اين روزها با عنايت به عدم واردات قطعه و فعال نبودن  نمايندگي انحصاري خودروسازان خارجي در ايران بايد سراغ خودرويي رفت كه كمترين ميزان خرابي را داشته باشد. اما هيونداي آوانته، ورنا 1500 و 1600 سي‌سي درحال‌حاضر جزو سدان‌هاي خانوادگي در بازه قيمتي 50 تا 100ميليون تومان هستند كه بي‌دردسر و كم‌خرج در شهرهاي ايران جولان مي‌دهند.
همچنين مي‌توان هيونداي آي 30و كيا اپتيما 2700سي‌سي را به‌علت كيفيت بالاي ساخت موتور و هماهنگي مناسب گيربكس و موتور، دو گزينه مطلوب براي كساني دانست كه مي‌خواهند از رانندگي با يك خودروي كره‌اي لذت ببرند. به‌طوري كه در شرايط فعلي با كمي جست‌وجو در بازار به‌ندرت با آگهي فروش اين دو خودرو مواجه مي‌شويم. به جرات مي‌توان گفت كسي كه يكي از اين دو خودرو را در اختيار دارد، حاضر نيست خودرويش را با نمونه‌هاي امروزي تعويض كند.
اما يادتان باشد در صئرتي كه بازه قيمتي بالاتري را در نظر داريد، تويوتا به‌عنوان صدرنشين كيفيت در خودروهاي كاركرده يكي از بهترين گزينه‌هاست. تويوتا كمري باتوجه به آمار موجود، تا امروز نسبت‌به‌ رقباي هم‌كلاس و هم‌سگمنت خود كمتر به تعميرگاه‌ها مراجعه كرده است. اين خودرو به‌دليل داشتن پيشرانه‌اي  كه حساسيت كمتري نسبت به كيفيت سوخت ايران دارد، مي‌تواند به‌عنوان يك سدان خانوادگي آپشنال و البته كم‌خرج مطرح باشد. تويوتا كرولا، ‌ديگر سامورايي بازار ايران است كه لقب پرفروش ترين خودروي دنيا را نيز يدك مي‌كشد. اين سدان جمع‌وجور خانوادگي به‌دليل كيفيت بالاي قطعات موتور،‌گيربكس و سيستم تعليق به خودروي كم‌استهلاك و كم‌خرج در ايران معروف است و هنوز هم مي‌توان به مدل‌هاي قديمي‌تر اين خودروساز ژاپني به‌راحتي  اطمينان و براي خريدش هزينه كرد.  
ولي بد نيست وقتي كه حرف از خودروهاي كاركرده مي شود، نيم‌نگاهي به  محصولات فرانسوي و آلماني داشته باشيم. خودروهاي فرانسوي به‌ علت طبع گرم پيشرانه و پيچيدگي در تعمير، هم از سوي مالكان و هم از سوي تعميركاران خودروهايي دوست‌داشتني محسوب نمي‌شوند. اگرچه محصولات كمپاني‌هاي آلماني‌ مانند ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز از جايگاه خاصي در بين مردم برخوردارند و از تكنولوژي ساخت بالايي نيز بهره مي‌برند اما مالكان خودروهاي آلماني اين روزها با مشكل تامين قطعه و بالا بودن هزينه‌هاي تعمير و نگهداري خودرو دست‌به گريبان هستند و به‌همين خاطر نمي‌توانند خريد يك آلماني قديمي را به ديگران توصيه كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۴:۴۴ توسط:matin موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :