اخبار خودرو

وانت آريسان توليد شركت خودرو سازي ايران خودرو

بالاخره پيكان وانت، سود آور ترين اتومبيل ايران‌خودرو در سال‌هاي گذشته با 9 سال تأخير از توليدش متوقف شد و جايش را به وانت جديد شركت ايران خودرو داد. پيكان وانت مشكلات عديده اي از لحاظ ايمني، مصرف سوخت و آلايندگي، راحتي و طراحي داشت.
اما در حال حاضر خودروي جايگزين پيكان وانت،تحت عنوان آريسان يا PU1، همان پژو روآي وانت مي‌باشد كه تغييراتي در ظاهر آن به ويژه چراغ‌ها و جلو پنجره و داشبورد آن ديده مي شود.

وانت آريسان
آريسان از موتور 1700 سي‌سي بهينه شده روآ بهره مي‌برد و داشبورد آن نيز مثل مدل‌هاي تغيير يافته اخير در محصولات خانواده 405 مي باشد. انتقال نيرو به ديفرانسيل عقب در وانت آريسان، ويژگي است كه آن را در مرتبه اي بالاتر از وانت پرايد يا 151 كارا قرار مي‌دهد. ارتفاع زياد كف خودرو از زمين، ضربه‌گيرهاي خاص، جاي بار با لبه‌هاي بلند، استاندارد آلايندگي يورو 4، ترمز ضد قفل، كيسه هواي راننده و سرنشين، فرمان تاشو، امكان سفارش در دو نسخه بنزيني و پايه گازسوز با دو مخزن گاز از ديگر مزاياي اين خودرو مي‌باشند.
البته حيات پيكان هنوز پابرجاست و قرار است در تأسيسات ايران‌خودرو در عراق مونتاژ شود. توليد آريسان نيز در ابتدا روزانه 50 دستگاه بوده كه به مرور زمان  به 150 دستگاه در روز افزايش خواهد يافت.

منبع: سايت كارشناسي خودرو اتوناين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۲:۱۷ توسط:matin موضوع:

كمپاني خودرو سازي آئودي

آئودي كمپاني خودروسازي آلماني و سازنده خودروهاي لوكس مي باشد، كه دفتر مركزي آن در شهر اينگولشتات، ايالت بايرن، آلمان واقع مي باشد و انواع مدل هاي اين كمپاني در ۹ كارخانه، كه در ۸ كشور اروپايي قرار گرفته، ساخته مي شود.

كمپاني آئودي در تاريخ ۱۶ ژوئيه ۱۹۰۹ به دست آگوست هورش و در شهر تسويكاو، آلمان راه انداري شد. اين كمپاني از سال ۱۹۶۴ يكي از زيرمجموعه‌هاي گروه فولكس‌واگن محسوب مي شود.

كمپاني آئودي همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز نامي و لوكس آلماني مي باشند و جزو پرفروش‌ترين خودروسازان لوكس جهان به شمار مي آيند. قسمتي از سهام شركت خودروسازي آئودي در بازار بورس فرانكفورت معامله مي‌شود.

مروري بر تاريخچه كمپاني آئودي

كمپاني خودروسازي آئودي نيز مانند ساير خودروسازان اروپايي عقبه بلند بالايي دارد و بالغ بر يك قرن پيش به دست آگوست هورش، در سال ۱۸۹۹ راه انداري شد. اين كمپاني كه در اوايل فعاليتش تحت عنوان هورش كمپاني شناخته مي شد،، در سال ۱۹۰۱ نخستين خودروي خود را، به كمك ۱۵ كارگرش توليد نمود.

اين خودرو سرعتي معادل ۳۲ كيلومتر بر ساعت داشت. سال ۱۹۰۹ آگوست هورش شركت ديگري را، به جاي شركت قبلي تأسيس كرد و آن را آئودي ناميد، كه در واقع ترجمه لاتين نام‌خانوادگي خودش يعني هورش بود. در اين زمان خودروهايي را توليد كرد، مانند خودروي آئودي اي كه حداكثر سرعت آن، برابر ۲۲ كيلومتر بر ساعت بود.

همچنين با چند خودرو در مسابقات اتومبيل‌راني نيز شركت كرد. با شروع جنگ جهاني اول، شركت آئودي مجبور به توليد جنگ‌افزار شد. آگوست هورش سال ۱۹۲۰ از مديريت شركت آئودي كناره‌گيري كرد، اما به عنوان عضوي از هيئت مديره باقي‌ماند.

در سال ۱۹۲۹ خودروي ۶ سيلندر ۴۶۵۵ سي‌سي و سال ۱۹۲۹ خودروهاي مدل درسدن و تسويكاو را عرضه كرد. در همين سال خودروهاي ۴ و ۶ سيلندر ديگري را، تحت ليسانس شركت پژو روانه بازار كرد.

سال ۱۹۳۰ شروع به توليد خودروهايي كوچك كرد و در اين زمان ۹٫۱۷٪ درصد از بازار خودروي آلمان را، در اختيار خود داشت. با شروع جنگ جهاني دوم همانند ديگر خودروسازان دنيا، شركت آئودي به توليد جنگ‌افزار و خودروهاي جنگي پرداخت و خودروهاي جنگي مدل آي‌اف‌اي‌اف و آي‌اف‌اي‌اف۸ را توليد نمود.

پس از پايان يافتن جنگ جهاني دوم، در سال ۱۹۵۸ شركت مرسدس بنز حدود ۸۷٪ درصد از سهام آئودي را خريداري كرد و سال ۱۹۵۹ مابقي سهام شركت را نيز بدست آورد، اما پس از آن، در ۱۹۶۴ گروه فولكس‌واگن ۵۰٪ درصد از سهام آئودي را، از شركت مرسدس بنز خريداري كرد. سپس شركتي را با همان نام، راه‌اندازي كرد و اقدام به توليد و عرضه چند مدل جديد از آئودي نمود، كه مدل‌هايي چون آئودي ۶۰، آئودي ۷۵، آئودي ۸۰ و آئودي ۹۰ به اين دوره زماني اختصاص دارند. سال ۱۹۶۹ آئودي به شركت ان‌اس‌يو پيوست و براي مدت كوتاهي، به ان‌اس‌يو آئودي تغيير نام داد.

اين شركت سال ۱۹۷۲ خودروي آئودي ۸۰ فاكس و سال ۱۹۷۴ خودروي مدل آئودي ۵۰ را عرضه كرد. پس از آن خودروهاي اسپورت آئودي اس۶ و آئودي اس۸ را، با مشاركت فولكس‌واگن توليد نمود، كه در مسابقات رالي به موفقيت‌هاي چشمگيري نيز دست يافتند.

سال ۱۹۸۶ شركت آئودي خودروي مدل ۸۰ خود را بهبود بخشيد و نمونه جديد و پيشرفته‌اي از آن ارائه كرد، كه با استقبال خوبي مواجه شد و در فاصله سال‌هاي ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ خودروهاي سري آئودي ۵۰۰۰ را روانه بازار كرد.

در سال ۱۹۹۱ شركت آئودي براي سومين سال پي‌درپي در بازارهاي ايالات متحده آمريكا به بالاترين ميزان فروش خود دست يافت و اين رشد و افزايش فروش شركت، تا سال ۲۰۰۸ با دستيابي به بازارهاي آسيا ادامه داشت. به‌طوري كه حدود ۶۰٪ درصد بازار آسيا را به دست گرفت.

شركت آئودي اولين توليدكننده خودروهاي تمام گالوانيزه در جهان است، همچنين صاحب خودروي آئودي اي۸، با بدنه تمام آلومينيمي مي‌باشد، كه در كارخانه نكازاولم آئودي توليد شده‌است. كارخانه نكازاولم در عمل، متعلق به شركت كواترو بوده، كه از شركت‌هاي زيرمجموعه آئودي به‌شمار مي‌آيد و تاكنون مدل‌هايي چون آئودي كواترو، آئودي لو مان كواترو، آئودي پايكس پيك كواترو، آئودي آووس كواترو، آئودي آراس۲ آوانت، آئودي آراس۴ و آئودي آراس۶ كه اغلب خودروهاي مفهومي مي‌باشند را، با برند آئودي توليد نموده است.

خودروهاي اين شركت همواره به قدرت بالاي موتورهايشان، شناخته مي‌شوند. علاوه بر اين، آئودي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان خودروهاي اسپورت و خودروهاي برقي نيز مي‌باشد.

كمپاني خودروسازي آئودي

معناي لوگوي خودرو سازي آئودي

نشان تجاري خودروسازي آئودي، چهار حلقهٔ درهم تنيده است. اين لوگو، نماد پيوستن ۴ كمپاني خودروسازي است، كه تا آن زمان مستقل بودند، اين كمپاني ها عبارتند از: هورش، آئودي، واندرر و دي‌كي‌دبليو. اين چهار شركت در حقيقت پايه‌هاي آئودي امروزي هستند.

كمپاني خودرو سازي هورش

در اواخر قرن نوزدهم چند كمپاني در آلمان در صنعت خودروسازي فعال بودند. نام يكي از اين شركت‌ها هورش بود، كه در تاريخ ۱۴ نوامبر ۱۸۹۹ توسط آگوست هورش، در شهر كلن، آلمان پايه‌گذاري شد.

آگوست هورش، پايه‌گذار اين شركت و يكي از مهندسان پيشتاز در حوزهٔ خودروسازي، پيش از اين كه كارخانه خود را به‌طور مستقل بنيان نهد، در شركت‌هاي مختلف فعاليت كرده بود كه از آن جمله مي‌توان به ۳ سال مديريت وي در كارخانهٔ كارل بنز در شهر مانهايم اشاره كرد.

سال ۱۹۰۴ بود كه هورش كارخانهٔ خود را در شهر «تسويكاو» پايه گذاشت. آگوست هورش ۵ سال بعد از اين كارخانه جدا شد و خودروهايي كه پس از آن توسط او طراحي و ساخته شدند، با نام تجاري «آئودي» به بازار عرضه شدند.

كمپاني خودروسازي آئودي

كارخانهٔ دوم كه در سال ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش پايه‌گذاري شد، ديگر نمي‌توانست به نام او باشد؛ بنابراين نام «آئودي» انتخاب شد. واژه هورش (Horch) در زبان آلماني، فعل امر از ريشه «گوش‌كردن» يا شنيدن و به معناي «گوش كن» يا بشنو است.

واژهٔ آئودي نيز همان «گوش كن» است، البته به زبان لاتين. ابتكار اين ترجمه متعلق به پسر يكي از همكاران هورش بود، كه در آن زمان، زبان لاتين فرا مي‌گرفت. بدين ترتيب دومين كارخانه‌اي كه هورش بنيان نهاده بود از ۲۵ آوريل ۱۹۱۰ و به نام شركت خودروسازي «آئودي» در شهر «تسويكاو» شروع به كار كرد.

كمپاني خودرو سازي واندرر

دو مكانيك به نام‌هاي يوهان بابتيست وينكلهوفر و ريچارد آدولف يِنيكه، از سال ۱۸۸۵ در شهر «كمنيتس» تعميرگاه دوچرخه داشتند. آنان پس از يك سال، خود توليدكنندهٔ دوچرخه شدند، كه با نام «واندرر» به بازار عرضه شد.

دست‌اندركاران اين كارخانه در سال ۱۹۰۲ نخستين موتورسيكلت را ساخته و فكر توليد خودرو را در سال ۱۹۱۳ عملي كردند. نخستين اتومبيل اين كارخانه «پوپشن» نام داشت. توليد خودرو در اين شركت چند دهه ادامه يافت.

كمپاني خودرو سازي دكاو

اين كارخانه كار خود را در سال ۱۹۰۲ با نام «راسموسِن اند اِرنست» در شهر كمنيتس آغاز كرد. جداكننده‌هاي روغن از بخار براي دستگاه‌هايي كه با بخار آب كار مي‌كردند، گِلگير، چراغ‌هاي خودرو و انواع سانتريفيوژها، از جمله توليدات شركت دي‌كي‌دبليو بودند.

يورگن اسكافته راسموسن، بنيانگذار دي‌كي‌دبليو در سال ۱۹۱۶ آزمايش‌هايي را براي ساخت خودرويي بخاري، آغاز كرد كه دي‌كي‌دبليو، كه مختصر شده (به آلماني: Dampfkraftwagen) نام داشت. اين شركت در سال ۱۹۱۹ بر توليد موتورهاي دوزمانه متمركز شد. اين آغازي بود براي ساخت موتورسيكلت‌هايي كه از سال ۱۹۲۲ به نام دي‌كي‌دبليو به بازار آمدند. سال ۱۹۲۸ نيز نخستين خودروي كوچك با همين نام، عرضه شد.

كمپاني خودرو سازي اتو يونيون

۲۲ ژوئن ۱۹۳۲ اتو يونيون، هورش و موتورسازي دكاو به ابتكار بانك دولتي «زاكسن» به هم پيوستند و «اتحاديهٔ خودروسازي» (به انگليسي: Auto Union) را بنيان نهادند. همزمان نيز قراردادي با «واندرر» براي خريد و واگذاري اين شركت بسته شد. بدين ترتيب، كنسرني جديد متشكل از شركت‌هاي يادشده در شهر كمنيتس پايه‌گذاري شد.

اين كنسرسيوم دومين كارخانهٔ بزرگ خودروسازي در آلمان آن زمان بود. لوگوي اين شركت نيز، چهار حلقهٔ در هم تنيده در نظر گرفته شد، تا نمادي براي همكاري و پيوستگي چهار خودروسازي باشد، كه اين كنسرسيوم را شكل مي‌دادند.

البته نام‌هاي تجاري آئودي، واندرر، هورش و دكاو همچنان باقي ماندند. هر كدام از اين برندها در قالب كنسرن، يكي از بخش‌هاي توليد را بر عهده داشت: دكاوموتورسيكلت و خودروهاي كامپكت توليد مي‌كرد، واندرر خودروهاي كلاس متوسط را مي‌ساخت، آئودي خودروهاي كلاس متوسط گران‌تر را به بازار عرضه مي‌كرد و هورش بر ساخت خودروهاي لوكس كلاس‌هاي بالاتر، متمركز شد.

آمار توليد محصولات خودروسازي آئودي

توليد كلي شركت خودروسازي آئودي بر پايه هر سال مالي، در فاصله سال‌هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ ميلادي به‌صورت زير است.

براي مطالعه ادامه مطلب اينجا كليك كنيد.

منبع: سايت كارشناسي خودرو اتوناين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۸:۲۳ توسط:matin موضوع:

كارشناسي خودرو

براي همه ما پيش آمده كه در زمان خريد و فروش اتومبيل بخواهيم كسي را همراه خود داشته باشيم تا از لحاظ فني اطلاعاتي داشته باشد تا انتخاب بهتري داشته باشيم.

البته خدمات متفاوتي در سطح شهر در اختيار شهروندان قرار گرفته كه به آنها كمك مي كند با ديد بازتري اتومبيل مد نظر خود را خريداري نمايند.

خدماتي مثل معاينه فني براي خودروهاي دست دوم كه البته ارزش واقعي خودرو را تعيين نمي كند. هدف ما از اين مقاله تعريف و در اختيار گذاشتن خدمات كارشناسي خودرو است كه توسط آن شهروندان عزيز مي توانند به بررسي كامل خودرو از لحاظ فني، بدنه و موتور ماشين به منظور تعيين ميزان سلامت خودرو و ارزش واقعي آن دست يابند اين موضوع حتي در مورد خودرو هاي صفر هم صدق مي كند.

اتوناين قصد دارد براي رفاه حال خريداران خودرو و همچنين انتخاب دقيق تر انها خدمات كارشناس خودرو در محل را در اختيار شهروندان بگذارد تا شما بتوانيد از طريق اپليكيشن اتوناين در هر جايي كه هستيد درخواست كارشناس خودرو دهيد تا در سريع ترين زمان در محل حاضر شود.

ضرورت كارشناسي خودرو

شايد تجربه خريد خودرويي را داشته ايد يا از آشنايان خود شنيده ايد كه يك اتومبيل با ظاهر و بدنه اي كاملا سالم خريداري كرده اند اما بعد از چند وقت دائم در تعميرگاه بوده است دليل آن هم عدم شناخت به موتور و سلامت  فني ماشين است. شما مي توانيد با كمك گرفتن از يك كارشناس خودرو مانع ضررهاي مالي شويد. شايد خودرو مد نظرتان از لحاظ ظاهري كاملا سالم باشد اما از لحلظ فني ايراداتي داشته باشد و از ديد شما پنهان باشد.

مثلا شايد فروشنده، كيلومتر شمار خودرو را دستكاري كرده باشد تا ميزان مسافت طي شده كمتري را به شما نشان دهد، گاهي اين كار به قدري زيركانه و دقيق انجام شده كه فقط يك كارشناس خودرو مي تواند به آن پي ببرد .

كمك گرفتن از يك تعميركار و كارشناس متبحر و با تجربه مي تواند شما را از ايرادات و هزينه هاي احتمالي آن در آينده مطلع كند

در ايران صنعت تعمير و بازسازي خودرو بسيار پيشرفت كرده است و فعالان اين حوزه بسيار در كار خود متبحر هستند. مثلا اگر شخصي بخواهد ماشيني خريداري كند كه آسيب ديده باشد اما از چندين نقطه آسيب ديده باشد ارزش بيشتري نسبت به خودرويي دارد كه رنگ شده است زيرا معتقدند كه با اين كار ايراد ماشين را مخفي كرده اند. يا خودرويي كه در يك سانحه دچار آسيب بدنه شده باشد ديگر آن استحكام اوليه را ندارد مگر آنكه آن قسمت از خودرو به طور كامل تعويض گردد كه همه اين موارد نيازمند يك كارشناس خودرو مي باشد.

كارشناسي بدنه خودرو

كارشناسي بدنه خودرو از اهميت بسيار بالايي برخوردار است زيرا به هر نوع خوردگي، تغيير شكل يا دفرمه شدن، رنگ شدگي، تعويض و يا زنگ زدگي در قطعات مي پردازد كه نقش بسزايي در تعيين قيمت خودرو دارد. در صورتي كه خودرويي در يك تصادف دچار آسيب شده باشد و تغيير ظاهر داده باشد طبيعتا از استحكام اوليه برخوردار نخواهد بود مگر اينكه قطعه يا بخش آسيب ديده تعويض شده باشد. كارشناسي بدنه خودرو خود شامل سه بخش مي‌ باشد كه عبارتست از:

  • بررسي شاسي و ستون‌هاي خودرو
  • بررسي رنگ شدگي بدنه خودرو
  • بررسي تعويض قطعات بدنه خودرو

براي اطلاعات بيشتر به اينجا مراجعه كنيد.

منبع:http://auto9.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۱:۳۰ توسط:matin موضوع:

سرنوشت خودروهاي مانده در گمرك چه خواهد شد؟

مهدي ميراشرفي، درخصوص نامه منتشر شده منوط بر ترخيص خودروهاي وارداتي معطل مانده در گمركات و پيشنهادهاي مطرح‌شده در آن اظهار كرد: هم اكنون خودروهايي كه ترخيص آنها متوقف شده از جانب شركت‌ها به مردم پيش‌فروش شده است.معاون وزير اقتصاد همچنين با تاكيد بر اينكه نامه منتشر شده يك پيشنهاد بوده و تا به حال هيچ تصميمي از جانب دولت در خصوص آن گرفته نشده است، گفت: ۹۰ درصد اين اتومبيل ها با ارز متقاضي و بدون انتقال ارز هستند و احتياجي به تامين ارز نداشتند.

رئيس‌كل گمرك همچنين گفت: ترخيص اين ماشين ها مي‌تواند قيمت در بازار خودروي وارداتي را تعديل كند. وي يكي از عوامل مربوط به متوقف شدن واردات خودرو را مسائل و محدوديت‌هاي ارزي پنداشت و گفت: پيشنهاد مطرح شده در خصوص  ترخيص اتومبيل ها شامل ماشين هاي بالاي ۲۵۰۰ سي‌سي نمي‌شود. معاون وزير اقتصاد اضافه كرد: همچنين خودروهايي كه ارزش آنها بالاي ۴۰ هزار دلار باشد مشمول پرداخت سود بازرگاني ۵۵ تا ۹۰ درصدي هستند. ميراشرفي با بيان اينكه گمرك مجري سياست‌ها و مقررات است، متذكر شد: يكي از علل ديگري كه مي‌تواند در اين خصوص مطرح باشد اين است كه درآمد گمرك از اين محل نيز محقق خواهد شد؛  به اين خاطركه در قانون بودجه امسال ۴۲۰۰ ميليارد تومان درآمد از محل ورود خودروهاي وارداتي لحاظ شده كه تا به حال محقق نشده است.

معاون وزير اقتصاد با اشاره به اينكه آن دسته از اتومبيل هاي وارداتي كه ارز دولتي گرفته‌اند حتما مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز خواهند شد،‌ گفت: در حال حاضر ارز دولتي كه به بخشي از خودروها اختصاص يافته به‌ خاطر عدم‌ترخيص تسويه نشدند؛ علاوه بر آنكه مردم نيز خودروهاي پيش‌فروش به دستشان نرسيده و درآمد گمرك هم محقق نشده است. به گفته رئيس‌كل گمرك، نامه‌اي كه در رسانه‌ها مطرح است نظرات چند مرجع به‌صورت غيررسمي و كارشناسي بوده و روي آن اجماع كامل وجود دارد اما هنوز تصميمي در رابطه با آن نگرفته‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۸:۰۵ توسط:matin موضوع:

وضعيت قيمت خودرو شبيه به حاشيه بازار مي شود

رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت در راستاي الگو قرار گرفتن قيمت اتومبيل نزديك به حاشيه بازار گفت كه اين تصميم از جانب اتومبيلسازان اتخاذ شده است و قرار بر اين خواهد بود كه عرضه خودروها با قيمت قريب به حاشيه بازار ثابت شده و پايدار بماند.
رضا رحماني در ادامه صحبت هاي خود گفت، هم اكنون بازار مبناي قيمت گذاري اتومبيل قرار نگرفته است و اينراه حلي مي شود كه كمپاني هاي خودروساز داخلي برگزيده اند تا نزديك به قيمت حاشيه بازار به عرضه محصولات خود بپردازند و اين روند هم چنان ادامه دارد و قرار شده است كه خودروسازان در هر بار عرضه، قيمت را پنج درصد پايين تر از قيمت هاي گذشته ارائه كنند. حال در جواب به اين پرسش كه چرا اين مساله بسيار مهم كه از جانب بسياري كارشناسان در ماه‌هاي اخير نيز مطرح شده بود، پيش از اين اجرايي نشده است. در اين باره لازم به ذكر خواهد بود كه با عنايت به وضعيت موجود، در زمان متناسب تصميم گيري شده است.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفته است كه در مجموع دو نوع خودرو وجود دارد كه قيمت گذاري دسته اول مجوز شوراي رقابت را احتياج دارد و دسته دوم خارج از اين حيطه خواهد بود، در حال حاضر قيمت هايي كه در روزهاي اخير از جانب كمپاني هاي خودروساز داخلي براي بعضي از محصولات آنان ارائه شده است، مربوط به خودروهاي خارج از مجوز شوراي رقابت خواهد بود و قيمت گذاري آنان به كارگروه تنظيم بازار واگذار شده است.
رضا رحماني در آخر گفت كه اقلام بسياري در كشور توليد مي شود كه ظرفيت هاي خوبي براي آن وجود دارد و حجم قابل توجهي از آنها در بعضي رشته‌ها بيش از نياز داخل است، به همين خاطر بايد بازارهاي صادراتي را جدي گرفت و در برخي رشته‌ها مانند خودروسازي همچنان به قطعات خارجي نياز وجود دارد، در همين خصوص بنا به گفته مقام معظم رهبري و نامگذاري امسال در حمايت از توليد ملي، بايد براي همه آنها برنامه جدي و توليد داخلي داشته باشيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۶:۰۸ توسط:matin موضوع:

توقف توليد 5 ماشين در ايران

مهرماه سال جاري توليد خودروهاي سواري هيونداي i۲۰، ليفان ۸۲۰، ليفان X۶۰، ليفان X۵۰ و MG۳۶۰ متوقف شد.

طبق تازه ترين آمار و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت، توليد اين خودروها در حالي به صفر رسيده كه در مهرماه سال گذشته، ۷۲۰ دستگاه هيونداي آي۲۰،   ۱۹۲ دستگاه ليفان ۸۲۰،  ۱۱۶۱ دستگاه ليفانX۶۰  و ۵۸۵ دستگاه ليفان X۵۰ در شركت كرمان موتور و ۲۰ دستگاه MG۳۶۰ دنده اي در شركت صنعت خودرو آذربايجان توليد شده بود.

چهار مدل از اين خودروها در كرمان توليد مي شد.

اين دو خودروساز در خصوص علل توقف توليد محصولاتشان تا ببه حال حرفي نزده اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۱:۱۶ توسط:matin موضوع:

آيا تحريم ها باعث حذف آپشن خودروها شده است؟

با آنكه رئيس سازمان ملي استاندارد حذف دو قطعه ايمني خودروها يعني ايربگ و ترمز ‌اي بي اس را به علت اعمال تحريم‌هاي بين‌المللي، رد كرد ولي باز هم يكي از خبرگزاري‌هاي كشور دو روز قبل در گزارشي از تحويل خودروهاي ثبت نامي بدون ايربگ يا بالابر برقي با موافقت مشتريان خبر داده بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۵:۱۰ توسط:matin موضوع:

پرفروش ترين خودروها در آمريكا خودروهاي آسيايي هستند

تا به حال كار، آمارهاي متعددي از فروش اتومبيل در بازار ايالات متحده آمريكا و يا حتي ديگر بازارهاي جهاني انتشار يافته كه پرفروش‌ترين خودروهاي ماه و يا پرفروش‌ترين خودروهاي 3 ماهه را مورد ارزيابي قرار داده‌اند، اما حالا با توجه به روزهاي پاياني سال 2018 ميلادي، آمارهاي فروش اتومبيل در ايالات متحده آمريكا  تكميل يافته و به تازگي آمار فروش اتومبيل طي 10 ماه اول سال 2018 ميلادي و تا ماه اكتبر انتشار يافته است كه در اين مقاله به جزييات آن را به طور خلاصه پرداخته ايم.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۰:۴۱ توسط:matin موضوع:

كلينيك زمستانه ۹۷ شركت رامك يدك

تخفيفاتي همچون اجرت سرويس ها ، فروش روغن ،فروش تيغه برف پاك كن ، فروش مايع شيشه شور و كارت امداد و همچنين بازديد هاي رايگان خودرو از مزاياي شاخص اين طرح بازديد زمستانه رامك يدك ميباشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۱:۵۴ توسط:matin موضوع:

كاهش توليدات سايپا همچنان ادامه دارد

شركت خودروسازي سايپا عملكرد آبان‌ماه را در سامانه كدال قرار داد. شرايط توليدي اين كمپاني حال خوبي ندارد و ادامه روند ريزشي توليد خودرو را شاهد هستيم. سايپا در آبان قريب به 21 هزار خودرو توليد كرده است كه نسبت به ماه مشابه سال پيش ريزش بيش از 50 درصدي را نشان مي‌دهد. ضمن آنكه سايپا نسبت به شهريور با افت 28 درصدي توليد مواجه شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۹:۳۵ توسط:matin موضوع: